Dieta hormonală

Iată câteva reguli de bază pentru o alimentație care favorizează echilibrul hormonal:

  • Dieta este necesar să fie personalizată hormonal.
  • Consum de lichide 30-35 ml/kg corp (pentru o persoană de 60 kg înseamnă 1,8-2,1 litri) în special apă
  • Detoxifierea periodică este indicat să fie făcută toamna și promăvara.
  • Hrana consistentă trebuie consumată între orele 12-15, când puterea de digestie a stomacului este maxima.
  • Ultima masă trebuie servită cu 4 h înainte de culcare si să nu contină proteine.
  • Renunțarea la cafea, alcool, tutun, E-uri
  • Reducerea zahărului alb
  • Desertul trebuie consumat la începutul mesei. Consumarea alimentelor dulci la finalul mesei reprezintă o sursă de aciditate a corpului, pentru că, până să fie digerate complet, în mediul cald, acid si umed al stomacului, ele încep sa fermenteze.

 

ALIMENTE ESTROGENICE

soia, icre, ghee, miere, ciocolată, alge, avocado, dovleac, varză, broccoli, spanac, sfeclă roșie, orez brun, ovăz, grâu, fasole, linte, mazăre, năut, cartofi, roşii, rubarbă, ardei, castraveţi, ţelină, morcovi, seminte floarea-soarelui, susan, seminţe de dovleac, fenicul, anason, galbenuș ou, maioneză, prune, papaya, curmale, pepene galben, pepene verde, piersici, struguri

 

ALIMENTE PROGESTERONICE

ouă, nuci, drojdie alimentară, cartofi, orez brun, linte, avocado, varza, fasole neagră, spanac, cereale integrale, dovleac, bame, germeni de grâu, năut, broccoli, conopidă, pătrunjel, pepenele verde, papaya, banane, ciocolată neagră

 

ALIMENTE TESTOSTERONICE

rodii, telina, alune, nuci, migdale, avocado, unt de arahide, varză de bruxelles, varză,

conopidă, seminte de in, asparagus, broccoli, măsline, busuioc, ouă, banane, smochine